Miért elengedhetetlen egy kiforrott digitális stratégia?

A folyamatosan megújuló digitális térben számos vállalkozásnak rendkívül nehéz tartania a lépést a sebesen száguldó élvonallal. Egy alaposan kidolgozott digitális stratégia azonban minden lépést tartalmaz, amely az online térben való érvényesüléshez szükséges. Nézzük, konkrétan miért nélkülözhetetlen egy digitális marketing stratégia!

1. Tisztázza az elérendő célokat

Legyen szó bármilyen stratégiáról is, az első lépés a konkrét célok kitűzése. Azok a cégek, amelyek stratégia nélkül vágnak bele az internetes ügyfelek- vagy vásárlók megszerzésbe, szinte azonnal elvéreznek a piacon. Konkrét, számszerűsített célok kijelölésével azonban máris megvan a fő irányvonal, amelyhez az internetes marketing kampányokat igazíthatjuk.

2. Feltérképezi a célközönséget

Kihez szólnak a Facebook posztjaink vagy a blogbejegyzéseink? Kiknek szeretnénk eladni a webáruházunkban található termékeket? Minél pontosabb választ adunk ezekre a kérdésekre, annál nagyobb konverziós arányt érhetünk el.

A digitális stratégiában a célközönségre jellemző legfontosabb adatoknak kell a legrészletesebben szerepelniük, hogy a szövegírók, a közösségi média menedzserek és a PPC szakemberek is pontosan tudják, kiket terveznek megszólítani.

Ezt az 5 kérdést mindenképpen tegyük fel a célközönséggel kapcsolatban:

  1. Kik ők? (Életkor, lakhely, nem, bármilyen jellemző, ami fontos az értékesítés szempontjából)
  2. Mire nyújt megoldást a termékünk vagy szolgáltatásunk? (Mi az, ami naponta gondot, kellemetlenséget okoz a közönségünk számára? Ennek a problémának kell megragadni a gyökerét, és felhívni rá a figyelmet.)
  3. Milyen online platformokon keresnek válaszokat és megoldásokat? (Leginkább a Google kereső találatai alapján indulnak el? Gyakran a Facebook csoportokhoz fordulnak? Vagy inkább az Instagramon és TikTokon keresgélnek? Roppant fontos, hogy a megfelelő platformokat válasszuk ki.)
  4. Melyek a leggyakoribb kifogásaik? (Milyen érveket, akár sztereotípiákat hoznak fel a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban? Mi az, ami miatt félhetnek megtenni az első lépést? Ezeket a kételyeket szükséges eloszlatni.)
  5. Mely értékeket keresik? (Mi számít a legjobban?: A termék minősége vagy inkább a minél alacsonyabb ára? Legyenek bármik is ezek az értékek, a digitális kommunikáció során is rájuk tanácsos helyezni a hangsúlyt.)

3. Rendszerbe foglalja a tartalomgyártást

Kiforrott stratégiával már “csak csinálni kell” a feladatokat. Minden digitális stratégia tartalmaz egy tartalomgyártási ütemtervet, amely pontos eligazítást nyújt a tartalommenedzserek és a tartalmakat készítő munkatársak számára is.

Készüljön blogbejegyzés, PR cikk vagy podcast, a tartalomterv készítésekor ajánlott legalább előre 15-20 tartalmi iránycímet kitalálni hozzájuk. A lényeg, hogy a címeken végigfutva a tartalmak kifejezetten egységes koncepciót sugalljanak.

Mi képezi részét egy tartalomgyártási ütemtervnek?

  • Tartalom címe

  • Tartalom célja

  • Kifejtendő témakörök, akár konkrét alcímekkel irányt mutatva

  • Megbízható források a kutatómunkához

  • Tartalomkészítés határideje

  • Publikálás időpontja

4. Mérhető eredmények formájában ad visszajelzést

A digitális marketing – akárcsak az offline – a nyers teljesítményről és a kőkemény számokról szól. Mi nevezhető sikeres marketing kampánynak? Az, ami hozza az elvárt számokat. Éppen ezért a digitális stratégia összeállítása során mérhető célokat kell kijelölni, illetve a méréshez szükséges szoftvereket is ki kell választanunk.

TIPP: Vállalatirányítási rendszer segítségével a már működő folyamataink eredményessége a tényleges számokra alapozottan mérhető és ellenőrizhető. A vállalatirányítási szoftverek azon cégek számára ajánlottak, akik végre rendszerszinten, igazán tudatosan és profin szeretnének haladni a kijelölt céljaik felé és már megértették, hogy a cég növekedésével egyidejűleg növekedni fog a feldolgozandó információ mennyisége is, amit jobb minél előbb szoftverrel kezelni.

5. Folyamatos optimalizálásra nyújt lehetőséget

A publikus digitális felületeinkre érkező látogatók szokásainak szüntelen monitorozása garantáltan meghozza a gyümölcsét. Ugyanis ezen információk és visszajelzések alapján finomíthatjuk napról napra a céges weboldalunkat, közösségi média tartalmainkat és összességében a komplett vállalatunkat.

A mért adatok alapján például kiszűrhetjük, hogy webáruházunkban a zöld vagy bézs színű “Kosárba” gomb hoz-e több eladást. Mérjük bárminek is a hatékonyságát, az így kapott adatok alapján folyamatosan csiszolhatjuk a felhasználói élményt.

Tipp: A Flectra ERP rendszer integrált honlap és webáruház modulja lehetővé teszi az online térből érkező statisztikák azonnali összevetését a logisztikai, pénzügyi adatokkal, valamint az ügyfelek számára mindig aktuális és pontos termék adatokat (pl. elérhetőséget, árat) tud megjeleníteni, ami növeli a webáruház teljesítményét.

 

2022-ben kiforrott digitális stratégia nélkül már elvesznénk az internetes értékesítés rendületlenül pörgő világában. Digitális marketing stratégia segítségével azonban céltudatosan haladhatunk lépésről lépésre a cégünk építésében, mindig a legmegfelelőbb marketing eszközöket és platformokat alkalmazva a Facebook kampányoktól kezdve a SEO folyamatokon át egészen a Google hirdetések kezeléséig.