A folyamatosan megújuló digitális térben számos vállalkozásnak rendkívül nehéz tartania a lépést a sebesen száguldó élvonallal. Egy alaposan kidolgozott digitális stratégia azonban minden lépést tartalmaz, amely az online térben való érvényesüléshez szükséges. Nézzük, konkrétan miért nélkülözhetetlen egy digitális marketing stratégia!
Legyen szó bármilyen stratégiáról is, az első lépés a konkrét célok kitűzése. Azok a cégek, amelyek stratégia nélkül vágnak bele az internetes ügyfelek- vagy vásárlók megszerzésbe, szinte azonnal elvéreznek a piacon. Konkrét, számszerűsített célok kijelölésével azonban máris megvan a fő irányvonal, amelyhez az internetes marketing kampányokat igazíthatjuk.
Kihez szólnak a Facebook posztjaink vagy a blogbejegyzéseink? Kiknek szeretnénk eladni a webáruházunkban található termékeket? Minél pontosabb választ adunk ezekre a kérdésekre, annál nagyobb konverziós arányt érhetünk el.
A digitális stratégiában a célközönségre jellemző legfontosabb adatoknak kell a legrészletesebben szerepelniük, hogy a szövegírók, a közösségi média menedzserek és a PPC szakemberek is pontosan tudják, kiket terveznek megszólítani.
Kiforrott stratégiával már “csak csinálni kell” a feladatokat. Minden digitális stratégia tartalmaz egy tartalomgyártási ütemtervet, amely pontos eligazítást nyújt a tartalommenedzserek és a tartalmakat készítő munkatársak számára is.
Készüljön blogbejegyzés, PR cikk vagy podcast, a tartalomterv készítésekor ajánlott legalább előre 15-20 tartalmi iránycímet kitalálni hozzájuk. A lényeg, hogy a címeken végigfutva a tartalmak kifejezetten egységes koncepciót sugalljanak.
Tartalom címe
Tartalom célja
Kifejtendő témakörök, akár konkrét alcímekkel irányt mutatva
Megbízható források a kutatómunkához
Tartalomkészítés határideje
Publikálás időpontja
A digitális marketing – akárcsak az offline – a nyers teljesítményről és a kőkemény számokról szól. Mi nevezhető sikeres marketing kampánynak? Az, ami hozza az elvárt számokat. Éppen ezért a digitális stratégia összeállítása során mérhető célokat kell kijelölni, illetve a méréshez szükséges szoftvereket is ki kell választanunk.
TIPP: Vállalatirányítási rendszer segítségével a már működő folyamataink eredményessége a tényleges számokra alapozottan mérhető és ellenőrizhető. A vállalatirányítási szoftverek azon cégek számára ajánlottak, akik végre rendszerszinten, igazán tudatosan és profin szeretnének haladni a kijelölt céljaik felé és már megértették, hogy a cég növekedésével egyidejűleg növekedni fog a feldolgozandó információ mennyisége is, amit jobb minél előbb szoftverrel kezelni.
A publikus digitális felületeinkre érkező látogatók szokásainak szüntelen monitorozása garantáltan meghozza a gyümölcsét. Ugyanis ezen információk és visszajelzések alapján finomíthatjuk napról napra a céges weboldalunkat, közösségi média tartalmainkat és összességében a komplett vállalatunkat.
A mért adatok alapján például kiszűrhetjük, hogy webáruházunkban a zöld vagy bézs színű “Kosárba” gomb hoz-e több eladást. Mérjük bárminek is a hatékonyságát, az így kapott adatok alapján folyamatosan csiszolhatjuk a felhasználói élményt.
Tipp: A Flectra ERP rendszer integrált honlap és webáruház modulja lehetővé teszi az online térből érkező statisztikák azonnali összevetését a logisztikai, pénzügyi adatokkal, valamint az ügyfelek számára mindig aktuális és pontos termék adatokat (pl. elérhetőséget, árat) tud megjeleníteni, ami növeli a webáruház teljesítményét.
2022-ben kiforrott digitális stratégia nélkül már elvesznénk az internetes értékesítés rendületlenül pörgő világában. Digitális marketing stratégia segítségével azonban céltudatosan haladhatunk lépésről lépésre a cégünk építésében, mindig a legmegfelelőbb marketing eszközöket és platformokat alkalmazva a Facebook kampányoktól kezdve a SEO folyamatokon át egészen a Google hirdetések kezeléséig.
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
pll_language | 1 year | Polylang sets this cookie to remember the language the user selects when returning to the website and get the language information when unavailable in another way. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
_gat_gtag_UA_* | 1 minute | Google Analytics sets this cookie to store a unique user ID. |
_gid | 1 day | Google Analytics sets this cookie to store information on how visitors use a website while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the collected data includes the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. |
CONSENT | 2 years | YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
test_cookie | 15 minutes | doubleclick.net sets this cookie to determine if the user's browser supports cookies. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface. |
YSC | session | Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages. |
yt-remote-connected-devices | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt-remote-device-id | never | YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos. |
yt.innertube::nextId | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
yt.innertube::requests | never | YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
Murloc7A6B62905CA54C13DCDD11A0962E47EC21BBA94193C61D5987195FF6B7CAB838 | 1 day | Description is currently not available. |
SiteMapId | session | Description is currently not available. |
SWLOCALE | 30 years | Description is currently not available. |
SWSESSIONID | session | Description is currently not available. |