Így segít a CRM bevezetése a tudatos vállalkozások számára

Csakis azok a vállalkozások fejlődnek napról napra, amelyek rendszerszinten menedzselik feladataikat. Ugyan a digitalizációnak köszönhetően a CRM szoftverek használata egyre népszerűbb, de még sok vállalkozás kételkedik, hogy érdemes-e bevezetni egy ilyen rendszert. Hogyan segíti a CRM a mindennapi munkát és a növekedést? Alábbi cikkünkből kiderül!

Mi a CRM?

  • A CRM (Customer Relationship Management) jelentése ügyfélkapcsolat-kezelés. A mozaikszó láttán persze mindenkinek a CRM szoftverek ugranak be, ugyanis az ügyfélkapcsolat-kezelő programok pályája a KKV-k körében is folyamatosan felfelé ível az utóbbi években.

Milyen előnyökkel jár egy CRM rendszer bevezetése?

Nézzük a legfontosabbakat:

1. Rendszerezett ügyfél-adatbázis építhető a szoftverrel

Az ügyfelek adatainak egy helyen történő tárolásával felgyorsul a kommunikáció, hiszen soha nem az elkallódó jegyzetek vagy a régi üzenetek között kell keresni a telefonszámokat és e-mail címeket. Az adatbázis biztosítja, hogy legyünk bárhol is, az ügyfeleinkkel kapcsolatos információkhoz mindig könnyedén hozzáférjünk.

2. Rögzíti a feladatokat és értesítéseket küld a határidőkről

CRM szoftverrel az ügyfelekhez rögzített feladatokkal kapcsolatos összes adminisztratív teendő elvégezhető, a kommunikáció nemcsak utólag rögzíthető, de előre is felvehetünk magunknak értesítéseket, naptárbejegyzéseket, így a rendszer a “jobb kezünkké” válik, segít, hogy ne felejtsünk el semmit a projektek értékesítési fázisában..

CRM-ben az adott feladatnál megtalálható a…

  • Felelős neve

  • Feladat típusa

  • Határidő

  • Kiegészítő információk

  • Óraszám

  • Munkadíj

  • További adatok

3. Ellenőrizhető munkafolyamatot biztosít

Mivel az adatrögzítéseket folyamatosan naplózza a CRM, ezért minden kiadott utasításnak és felvitt információnak nyoma van. Láthatjuk, hogy az értékesítésben  dolgozó kolléga mikorra időzítette az ügyféltalálkozóit és milyen eredménnyel zárta azokat, milyen további lépéseket tervez, kiket vont be a megvalósításba, illetve az ügyféligények teljesítésébe, stb… Ennek köszönhetően kevesebb esély marad a félreértésekre, és hatékonyan visszaszorítható a határidő csúszások száma is.

4. Támogatja a döntéshozatalt

A CRM felhasználói statisztikák és sales riportok készítési lehetőségével támogatja a kisebb-nagyobb döntések előtt álló vezetőséget. Így minden döntést konkrét számokra és tényekre alapozva hozhatunk meg – az objektív hozzáállásból pedig csakis profitálni fog vállalkozásunk.

Melyek a fontos döntéshozatali információk?

  • Adott időszakban keletkezett új leadek száma

  • Kiadott ajánlatok száma, összértéke

  • Megnyert / elvesztett ajánlatok aránya

  • Forgalom

  • Sales munkatársak tevékenységének mérése

5. Növeli a csapatmunka hatékonyságát és az ügyfél elégedettséget

Egy közös, egységes szabályok alapján és következetesen használt CRM rendszerben megnő a csapatmunka hatékonysága, hiszen a kollégák kérdések nélkül tudják átvenni egymástól a megkezdett ügyeket, az épp szabadságon lévő kollégák ügyei is tovább tudnak haladni, az ügyfelek gördülékeny, profi kiszolgálást érzékelnek, ami növeli a bizalmat és az elégedettséget. Mindez hozzájárul a vállalkozás bevételeinek látványos növekedéséhez is. . 

 

Egy CRM rendszer bevezetése rendet teremt a napi ügyfélkezeléssel és értékesítési feladatokkal kapcsolatos teendők között. Egy átfogó, minden adminisztratív teendőt lefedő program használatával mindenki pontosan tudja a dolgát, olyannyira, hogy egy idő után már a CRM rendszer nélkülözhetetlen eleme lesz a vállalat életének.  Így a vezetőség és az alkalmazottak is nyernek, hiszen a szoftverrel támogatott csoportmunka stresszmentesebb és profitképesebb működést eredményez.